30 oct 2009

Comunicació oral escrita i digital 30/10/09

RESUM
Aquesta classe va començar amb la recitació d’un poema per part del nostre company David Cortés. El poema tractava sobre els Mestres i ens va agradar molt a tots.
Més tard vam aclarir dubtes que teníem per a diferenciar les rondalles dels contes. Que, com vam veure, son gairebé sinònims, ja que el seu objectiu és donar una lliçó.
Durant la classe la professora ens va anar explicant les pautes dels treballs que haurem d’anar fent les pròximes setmanes, com ara els debats, l’exercici en parelles del “territori”, etc.
Per finalitzar, vam llegir un article de periodístic de l’Albert Om, un article molt anecdòtic i divertit. Després se’ns va passar un dossier de fotocòpies pertanyent a un llibre de lingüística: "Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios", capítulo 3 "El lenguaje y las lenguas". I per a llegir a casa, un altre fragment d’un llibre: "La lectura i la vida"

15 oct 2009

Quart dia de seminari

Aquest dia de seminari el vam començar amb la lectura d’un article que va sortir a un diari d’actualitat que informava sobre una notícia concernent a la nostra Universitat, concretament a Blanquerna, a la qual li van concedir un del “Premis Catalunya d'Educació”.
Cinc companys més van fer les seves respectives exposicions: L’Anna, L’Eva, La Mònica, En Macià i La María. Tot van parlar de records relacionats amb la família i novament van sorgir molt sentiments.
Després de les exposicions se’ns va parlar d’una nova activitat que haurem de portar a terme que es diu: "Activitat de revistes d'educació" A la qual haurem de llegir a fons una revista relacionada amb l’àmbit educatiu assignada a cadascú i emplenar una fitxa que se’ns va donar.

Reflexió:
Com que totes les exposicions d’avui parlaven de la família, m’han fet recordar amb nostàlgia la meva família que tinc tan lluny, i històries com la del Macià et fan aprendre a valorar més i a aprofitar el temps que passes amb les persones que tens al teu costat.

Tercer dia de seminari

En aquesta sessió de seminari vam començar a fer les exposicions sobre l’objecte personal. El primers en exposar van ser La Laura, La Maria, La Paula, L’Albert i El Cristian. Van parlar de temes diversos que es van derivar en altres temes que crearen debats a la classe, on tothom opinava i contava històries similars viscudes.
Després de les exposicions orals vam passar a llegir un article periodístic que tractava dels mestres i mestresses que treballen a hospitals amb nens malalts que no poden assistir a l’escola.

Reflexió:

A l’hora de fer les exposicions sobre l’objecte personal moltes emocions van aflorar, i això es normal quan parlem dels nostres sentiments i records. Em vaig emocionar quan la Paula va parlar dels seus avis, ja que em vaig enrecordar dels meus, que fa cinc anys que no els veig degut a la distància que ens separa. M’agrada que fem aquesta activitat ja que d’aquesta manera coneixem més la manera de ser de cadascú.
En quant a l’article, m’ha semblat molt bonic i trobo dignes d’admiració els mestres que porten a terme aquesta feina tan dura.

Segona sessió de seminari 30/09/09

Avui al seminari La Lluïsa ens va resoldre alguns dubtes que teníem en quant als cursos d’anglès que s’imparteixen a la universitat , així com també ens va parlar de la utilitat de les aules d’autoaprenentatge.
Seguidament La Lluïsa ens va explicar en que consistia el treball de “actualitat educativa” i ens va donar detalls sobre l’activitat que faríem a classe de portar un objecte personal que ens portés un record de la infantesa.
Després vam fer una ronda d’opinions personals sobre el que ens semblava tant la universitat, el companys i el professorat; Quasi tots estàvem d’acord amb les opinions dels altres.
Al final de la classe vam llegir un article sobre la disciplina a l’escola, el qual comparava la duresa amb la qual es tractava els alumnes al passat i la dolçor amb la que se’ls tracta avui dia.
Als últims minuts vam emplenar un full amb preguntes que ens farà la nostra tutora el dia que tinguem entrevista personal amb ella.

Reflexió:
Em sembla bé que La tutora ens deixi donar la nostra opinió personal obertament, així podem saber el que pensen els altres. Crec que el full que hem omplert en facilitarà la conversa a l’hora de portar a terme la entrevista.
L’article llegit a classe és bastant interessant per què es un tema que avui dia afecta a les classes, jo penso que s’ha de desenvolupar un disciplina equilibrada, és a dir, no tan dura com abans ni tan dolça com la d’avui dia.

5 oct 2009

Audio: Fragment "LOST" 3x08


Mon Oct 05 00;00;51 2009.wav -

Procés de modificació de l'audio:

En primer lloc, m’he descarregat d’internet un programa que es diu record toolbar, que permet gravar sons des de l’explorer. Jo l’he fet servir per a gravar una conversa pertanyent a un capítol de “Perdidos” que vaig trobar a youtube.
El primer que vaig fer en obrir el fragment gravat a l'AUDACITY va ser retallar uns segons del principi de l’audio, ja que encara no parlava ningú. Ho vaig fer seleccionant la part que volia esborrar i després vaig anar a “editar” i “cortar”.
Després vaig haver d'utilitzar l’efecte “amplificar” a tota la gravació ja que s’escoltava molt fluixet. El primer efecte de distorsió de la veu que he utilitzat va ser “cambiar el tono” el qual he baixat (canvi porcentual -18,00).
El segon efecte que es percep es diu “wahwah” i el tercer “bassboost” que serveix per a realçar els graus.

Conversa:

DONOVAN:¿Has perdido un tornillo?
DESMOND:¡Tú dime si es posible!
DONOVAN:¿Qué parte,la isla de misteriosos bunkers o la del ordenador que evita que acabe el mundo?
DESMOND: Mira, olvida que eres mi mejor amigo, vale? Como físico, ¿es posible que haya logrado viajar atrás en el tiempo y ahora esté viviendo mi vida otra vez?
(risas)
No tiene gracia, Donovan.
DONOVAN: El padre de Penny te reprocha no ser un gran hombre y voilà...sueñas con un futuro en que pulsas una tecla para salvar el mundo...
DESMOND: Colega, no son imaginaciones mias, recuerdo cosas.
DONOVAN: De acuerdo. ¿Qué va a pasar ahora?
DESMOND: No funciona así-