17 dic 2009

CIBERNÀRIUM: WEB 2.0 I EDUCACIÓ

CIBERNÀRIUM: WEB 2.0 I EDUCACIÓ
Aquesta conferencia va ser portada a terme per JOSÉ MANUEL PEREZ TORNERO I SANTIAGO TEJEDOR, de la UAB
Per començar, se’ns va explicar en què consistia el Cibernàrium, així com també dels serveis que aquest oferia per a tota la població Barcelonina, tals com cursos i tallers per a la “alfabetització de les noves tecnologies”. Totes de caire gratuït i dirigides a tot tipus de públic.
Després d’una petita introducció se’ns va passar un “test 2.0” que es tractava de respondre si coneixíem o no certes aplicacions web o programes que es presentaven en un PowerPoint. El meu resultat va ser 29 de 94.
A partir d’aquí se’ns va explicar els canvis que havia patit la tecnologia durant les darreres dècades. Al mateix temps que canviava la vida tant en l’ambient social, cultural i psicològic. Fins arribar al món d’avui dia, un “món mediàtic”dirigit per la tecnologia. Un món informàtic ,en el qual es crea una memòria basada en xips més gran que el patrimoni de la humanitat, hi ha un creixement del saber exponencial. On món en el qual la censura és impossible amb tants mitjans de comunicació.
Amb tot això, hem se ésser conscients que quan comencem a exercir la nostra professió, la quantitat de tecnologia serà gegant i haurem de saber diferenciar quina val la pena o no com a instrument.
Se’ns van presentar tres exemples d’aplicacions útils molt interessants:
1) VOZ ME: Una eina on-line que permet convertir textos en veu.
2) Aprobbo: Eina que permet identificar si un treball està fet amb “copia-pega”
3) Igoogle: pàgina d’inici de Google, personalitzable amb tot tipus de gadgets.
Concepte de Web 2.0, concebuda com “la web de la gent”
Internet entès com a democratització, on es pot tenir accés a grans fòrums conceptuals. On tots poden informar i participar.





Síntesi web 2.0

Web que confia en els usuaris

Web que potencia les experiències dels usuaris

Web que permet jugar

On s’imposa la cultura del hacker

 

 DEBAT

1) Quina és la funció del professor en aquest tema?

- Hauria de tenir totes les competències de les que hem parlat.
- Les polítiques educatives han estat destinades a augmentar el nombre d'ordinadors a classe, si no hi ha un canvi pedagògic no s'aprofita l'avantatge de les noves tecnologies.
- Els alumnes moltes vegades dominen millor les noves tecnologies que no els professors.
- Tenim la funció d'ensenyar als alumnes com utilitzar els programes nous sense l'ajuda del professor, la clau és aprendre els conceptes i motivar la curiositat de l'alumne.
- Treure a fora l'educació per buscar el camí de l'aprenentatge. El professor és un acompanyant.

2) Com han de ser els estudiants?


- Sabem lo bàsic per poder moure'ns però em de conèixer més.
- Hi ha una pèrdua de la intimitat.
- Sí però aquesta pèrdua no és només amb les reds socials sinó amb bancs per Internet, compres, càmeres que ens vigilen...
- Si les tecnologies tindran més capacitats que nosaltres no serveix de res ensenyar als nens a multiplicar.
- Si que serveix perquè encara que els ordinadors tinguin unes capacitats millors que les de nosaltres ells no tenen la capacitat d'innovar.



Vídeo




No hay comentarios:

Publicar un comentario