Per a poder controlar tots els nostres projectes hem d'utilitzar un llenguatge amb el qual transmetre les ordres necessàries. En el nostre cas usarem WinLogo, un llenguatge de programació orientat a l'Educació i amb el gran avantatge que les ordres o primitives són en castellà.
La versió que nosaltres usem és WinLogo 2.0 que en el seu moment va editar una empresa cridada IDEA allà per 1993. Hi ha una versió Demo totalment operativa, excepte l'opció Guardar, que es pot descarregar des de la pàgina de l'empresa que ara ho distribueix WinLogo
Existeixen manuals en línia amb els quals aprendre a programar amb Logotip, pel que aquesta pàgina només servirà d'introducció per a aquells als quals realment els piqui el gusanillo de la programació orientada al control per ordinador.
RELACIÓ: La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne:
l'ordinador centrat en l'alumne. Ell és qui controla la màquina i no a l'inrevés. Resolució de problemes mitjançant d’una descoberta guiada.JCLIC
El projecte JClic és una evolució del programa Clic 3.0, una eina per a la creació d'aplicacions didàctiques multimèdia amb més de 10 anys d'història. Al llarg d'aquest temps han estat molts els educadors i educadores que ho han utilitzat per a crear activitats interactives on es treballen aspectes procedimentals com diverses àrees del currículum, des d'educació infantil fins a secundària.
Els objectius perseguits a l'iniciar el projecte serien:
* Fer possible l'ús d'aplicacions educatives multimèdia "en línia", directament des d'Internet.
* Mantenir la compatibilitat amb les aplicacions Clic 3.0 existents.
* Fer possible el seu ús en diverses plataformes i sistemes operatius, com Windows, Linux, Solaris o Mac US X. * Utilitzar un format estàndard i obert per al magatzematge de les dades, amb la finalitat de fer-les transparents a altres aplicacions i facilitar la seva integració en bases de dades de recursos.
* Ampliar l'àmbit de cooperació i intercanvi de materials entre escoles i educadors de diferents països i cultures, facilitant la traducció i adaptació tant del programa com de les activitats creades.
* Recollir els suggeriments de millores i ampliacions que els usuaris heu anat enviant.
* Fer possible que el programa pugui anar ampliant-se a partir del treball cooperatiu entre diversos equips de programació.
* Crear un entorn de creació d'activitats més potent, senzill i intuïtiu, adaptant-lo a les característiques dels actuals entorns gràfics d'usuari.
L'eina de programació escollida ha estat Java, i el format per a emmagatzemar les dades de les activitats és XML.
RELACIÓ: La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
compara l'ordinador com a un tutor (professor). l'ordinador inicia, l'alumne respon i l'ordinador avalua; a continuació l'ordinador inicia un nou cicle.
Crayon Physics
És un videojoc de trencaclosques l'objectiu del qual és guiar una bola a un punt d'arribada marcat per una estrella o, en el nivell final, diverses estrelles. El jugador no té control directe sobre la bola, però pot interactuar amb ella dibuixant figures amb el ratolí (per exemple, rampes per a permetre a la bola rodar d'una plataforma a altra).
RELACIÓ: La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador:
Els simuladors són una evolució dels sistemes tutorials. Permeten un aprenentatge per descoberta. Són sistemes tancats en els que l'usuari pot manipular diversos paràmetres però no afegir-ne de nous.L’alumne aprèn jugant.
Microsoft Word
Microsoft Word és un programari destinat al processament de textos. Va Ser creat per l'empresa Microsoft, i actualment ve integrat en la suite ofimàtica Microsoft Office. Originalment va ser desenvolupat per Richard Brodie para el computador de IBM sota sistema operatiu DOS en 1983.
RELACIÓ: La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
L’ordinador s’utilitza en aquest cas com a eina de suport, però no didàctica.
No hay comentarios:
Publicar un comentario