10 dic 2009

SEMINARI 09/12/09


La classe de seminari d’avui l’hem començat llegint un fragment escollit del treball realitzat de l’elogi de la feblesa. La Lluïsa ens va repartir un full amb consells per a llegar correctament en veu alta.
Després, L’Anna i jo vam presentar l’actualitat educativa. Primer va començar ella, esmentant un seguit de notícies que havien succeït la passada setmana, com per exemple:  “els alumnes de primària no tindràn portàtil” referint-se a l’ informatització de les aules que s’està produint actualment, vol dir que es prioritza aquesta per a secundària.
Altra notícia interessant que va trobar va ser la de “Els col:legis lliures de menjar basura” que parla d’una sèrie d’actuacions per part de sanitat per tal d’eliminar el menjar basura dels col·legis per tal de reduir l’obesitat infantil.
La notícia que va aprofundir l’Anna va ser: “Juego mortal en la escuela” que parla de com un nen francès va morir fa uns dies estrangulat. La seva mort es va produir arran d’un joc que es va popularitzar a l’escola, que consta en provocar-se l’asfixia amb un fulard per tal de produir-se al·lucinacions.
Després vaig continuar jo, que vaig trobar dues notícies interesants:
La primera era una carta al director, en la qual una mestra mostrava la seva disconformitat amb el canvi del calendari. Les seves argumentacions era que les classes no estan ben adaptades per al clima que abarcara el nou calendari.

I en la que em vaig centrar va ser en “La FP de grado medio dará acceso a un Bachillerato de un solo curso” Aquesta noticia ens parla d’un projecte de llei d’economia sostenible impulsat pel govern, que es basa en flexibilitzar el sistema al voltant d’una reforma de la FP per a reduir el nombre de joves que abandonen els estudis després de l’ESO.

En acabar, la Maria Pérez va prosseguir amb l’exposició de la seva revista educativa, anomenada: “Barcelona educació”. Aquesta és una revista digital d’accés gratuït, redactada en català, editada en Barcelona, amb una periodicitat mensual.

Sumari:

  • Editorial: tracta un tema d'educació
  • Notícies: L’Escola laboratori
  • Som Xarxa: Escola Costa i Llovera
  • Protagonistes: Parla d’accions solidaries portades a terme per grups de joves voluntaris.
  • Jo també educo: entrevista a una persona que no es dedica a l'educació però que per la seva feina transmet valors.
  • A fons
  • Radiografia: gràfics relacionats amb l’apartat anterior.
  • Apunts
  • Participació: "Fent".
  • Entrevista a Montserrat Anton i Vicenç Arnaiz
  • Oberts al món: Parlen de temes tractats a la revista però en l’àmbit mundial.
  • Una mica de tot:
Columna: Article de Ferrer i Guàrdia;
Tira còmica.
L’article que la María va escollir per tractar al seminari va ser el de l’escola Costa i Llovera, ja que es allà on va anar ella un dels dies de la setmana de pràctiques i és una escola que li va agradar molt. L’article parla de les dificultats que va tenir l’escola per a passar de ser una escola privada (durant el franquisme) a un pública.
Tot seguir, la María García ens va explicar la revista “Cuadernos de Pedagogía”, la qual s’edita en castellà a Barcelona des de l’any 1980. El seu director és Jaume Carbonell, té un cost de 13€ i la seva periodicitat es mensual.
Sumari:
  • Editorial: Escrit pel director tracta un tema d'actualitat educativa
  • Agenda: filmoteca, revistes, etc
  • Històries mínimes: cartes d'opinió, cartes al director
  • Actualitat: articles d’actualitat educativa a nivell nacional i internacional
  • Perspectiva internacional
  • Reportatge: L'ESO
  • Experiències
  • Entrevista: A coldo...
  • Tema del mes: "los museos, la revolución didàctica"
  • L'opinió: experts que tracten un tema que escollit pel director
  • El mural: Es tracta el tema de l'actualitat a nivell nacional i dividit per autonomies.
  • Els llibres: espai publicitari
  • L'avanç: avança el contingut del mes següent.

L’article que va escollir la María va ser:  “Galicia suprime el préstamo universal de libros de texto" per a obtenir la gratuïtat dels llibres la família haurà d’ingressar menys de 9000€.



No hay comentarios:

Publicar un comentario