14 dic 2009

SEMINARI 12/12/09


Aquest día vam començar el seminari amb L’eva, explicant-nos l’actualitat educativa. Algunes de les notícies que va trovar van ser:
 "Més de 300.000 alumnes de secundària rebran material escolar."
 "La seguridad en Internet es la deficiencia en Inglaterra"Es vol imposar una clase de seguretat en internet.
I en la que es va centrar va ser: “El SMS no engaña” és una noticia que ens arribar des de la conselleria d’Educació de València, que ha impulsat un sistema per tal que els alumnes no falsifiquin les seves notes. Aquest sistema consta en enviar les notes als pares al mòbil, en format SMS.
Seguidament, la Natàlia ens va explicar la seva notícia escollida: "Barcelona quiere mantener abiertas las escuelas en Febrero" Aquesta és una proposta del PP i té relació amb el canvi del calendari escolar. Com al febrer els pares no tindran amb qui deixar els nens, es vol que les escoles posin a l’abast de les famílies un servei de ludoteca. La qual cosa suposarà una gran inversió de diners.
Després de les notícies vam passar a exposar la revista educativa la Mònica i Jo. Primer va començar la mònica, amb la revista: "Magisterio", editada en format de diari, en castellà, des de 1866. Té una periodicitat mensual i un cost anual de 76€ per particulars i de 95€ per a institucions. El seu director és José María de Maya.
La revista consta del següent sumari:
Espanya :


  • En clave educativa,
  • Opinión de los lectores
  • Información


Catalunya


  • Información
  • La agenda de Catalunya
  •  Diferents comunitats autònomes (Madrid, Castilla i León i Murcia)
  • Cuaderno- cada mes tracta un tema diferent
  • Educar
  • Propuestas
  • “La ultima pagina pero no por esto la menos importante”


El tema que va escollir la Mònica per a desenvolupar al seminari va ser: “L’exclusió dels crucifixos a les classes”  tema que vam tractar anteriorment a les classes de seminari referents a l’actualitat educativa.
Després vaig seguir jo amb la “Revista de ciencias de la educación” editada en castellà a Madrid, de publicació trimestral, des de 1970. El seu cost és de 15,30€ individual, la subscripció anual és de 42,90€ a Espanya. A Europa, de 73,95€, i a la resta del món, de 90,30€. El seu director és Pedro Manuel Alonso Marañón, de la universitat de Alcalá.
Sumari:
ESTUDIOS: en aquest apartat els diferents autors de la revista (professors universitaris en la seva majoria) desenvolupen diferents estudis sobre temes que afecten l’ambit educatiu:


  • La otra educación: Mitos e historias de una infancia marginal
  • La importancia de las instituciones de educación no formal en el aprendizaje a lo largo de toda la vida.
  • Superación del riesgo social a través de la inclusión digital
  • Género, cultura emprendedora y educación: un estudio descriptivo
  • Los encuentros personales, una vía para el desarrollo.
  • Atención educativa al alumnado inmigrante no universitario.


BIBLIOGRAFÍA: No es tracta de la bibliografía exacta, sinó que és com una espècie de carta del director en la qual justifica les fonts utilitzades i fa un resum del conjunt de temes tractats.
La meva primera impressió va ser que era una revista molt formal, i quan la vaig llegir em vaig adonar que no estava equivocada. És una revista que es basa en estudis, fa servir moltes gràfiques i estadístiques, tot en blanc i negre. Crec que aquesta revista està més dirigida al professorat universitari que no pas al de primària. Per això vaig escollir com a article per desenvolupar: “Atención educativa al alumnado inmigrante no universitario” ja que tracta un tema que es viu molt a l’educació primària.
El tema per debatre va ser: veieu la immigració com un problema o com un enriquiment cultural? La majoria de respostes van tirar cap a l’enriquiment personal, amb la justificació de que tractant amb persones de diferents cultures i llocs s’aprenen moltes coses.
REFLEXIÓ:
Referent a la notícia que ens va explicar l'Eva sobre les classes de seguretat a internet, crec que és important que els nens coneguin el límits que han de tenir quan naveguen, ja que a internet existeixen moltes vulnerabilitats. Però no crec que per això faci falta imposar una classe obligatòria al col·legi, penso que amb un parell de xerrades a l'any seria suficient.

Com a opinió personal del tema que he escollit per a debatre, penso que conèxier persones de diferents cultures és bastant enriquidor i positiu. El que no veig correcte és que aquestes persones no posin de la seva part per adaptar-se a la cultura del pais on viuen i la conseqüent formació de guetos.



No hay comentarios:

Publicar un comentario