14 dic 2009

Webquest: La flora i la fauna dels pirineus

LINK Flora i Fauna

DESCRIPCIÓ
A la portada de la webquest podem veure un fons amb una fotografia de part de la flora dels Pirineus. També s’indica que està dirigida a alumnes de cicle superior 1 i 2 i que correspon a l’àrea de ciències naturals.

A la banda esquerra de la web podem observar un menú amb el seu contingut.

Quan entrem a la Introducció veiem una descripció de l’objectiu de la webquest: “Aquesta webquest està pensada perquè vosaltres alumnes de primària, arribeu a conèixer i identificar animals i plantes poc conegudes; que conegueu virtualment espais naturals magnífics, que formen part d'aquest petit país nostre”

Els alumnes han d'escollir el grup al que volen pertànyer.

El grup dels Isards sortirà de la Vall d'Aran i el grup del Neret de l'Alt Empordà. Hauran de visitar tots els parc que vagin trobant pel camí i recollir informació sobre la flora (el grup dels Isards) i la fauna ( el grup del Neret).

A cada nou amic que fan ( planta o animal) li hauran de demanar les seves característiques i fer-li alguna foto.

Quan arribin a l'altra punta s'hauran de girar i es trobaran els dos grups a Llavorsí al Pallars Sobirà , on intercanviaran la informació que hagin trobat.

Escolliran dos responsables gràfics , que hauran de capturar les imatges, dos tècnics informàtics responsables d'inserir les imatges al treball, i dos correctors lingüístics que hauran d'escriure les característiques de cada animal o planta.

El treball final haurà de ser un treball amb word ( amb color ) , una presentació en Power Point o en format htm per penjar-ho a la pàgina web .

Després de les indicacions anteriors, hauran de dirigir-se a l’apartat de “procés” per tal de començar a fer el treball. Aquí se’ls dona una sèrie d’indicacions per tal de fer el treball correctament, així com també fitxes per omplir i enllaços a pàgines web per trobar informació.

El pas següent és L’Avaluació, aquesta es fa mitjançant un quadre d’avaluació individual (autoevaluació i resta de grup) i un altre quadre d’avaluació del grup.

A continuació es pasa a la conclusió i al crèdits, que fan un recull de les fonts utilitzades per a la recerca d’informació.

VALORACIÓ

El fet de realitzar una webquest, com una nova metodologia de treball pot ser força positiva , ja que el treball diari que realitzen els nens es mou molt per aquesta línia de treball cooperatiu i per projectes; doncs en una mateixa aula i poden tenir 4 cursos diferents.


Cada curs d'una manera o altra, treballa la flora i fauna de l'entorn, ara internet i les noves tecnologies faciliten treballar-ho amb més profunditat i més àmpliament i, el més important ensenya als nens valors tals com:

- Participar activament en la realització d'un projecte.

- Saber coordinar diferents aspectes per tal d'assolir un fi.

- Gaudir del treball en grup.

- Capacitat per treballar en equip i que aquest fet suposi un enriquiment personal i mutu.

- Actitud positiva envers la natura.

Cal que els alumnes es sentin motivats per tot allò que es fa en l'àmbit escolar.

Investigar i treballar amb les noves tecnologies, es quelcom que els agrada molt; els motiva i engresca a realitzar qualsevol tasca que els encomanin.

I en aquest cas ,el tema en si mateix, ja es interessant pels alumnes , a qui no li agraden els animals ? i les plantes?

No hay comentarios:

Publicar un comentario