8 nov 2009

Anàlisi d'un anunci



Anàlisi d'un anunci:

  • 1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)
  • 2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.
  • 3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten
  • 4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...
  •  5. Valoració personal de l'anunci
 1) Explicar-ne la història que ens transmet:

Aquest anunci narra la historia de l’Eric Adjetey, un jove que viu a Ghana i que va heretar la feina del seu avi. Aquesta consisteix en l’elaboració artesana de taüts personalitzats, per tal de fer realitat els somnis dels seus inquilins en el seu "últim viatge" cap a l'etern descans. Les formes dels taüts que apareixen en l'anunci reprodueixen tot tipus d'objectes, tals com: avions, galls, peixos, cotxes descapotables i, per descomptat, una llanda de la beguda. Per inversemblant que sembli, l'ocurrència ha acabat convertint-se en tradició popular en la zona.

2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.


Com se’ns diu al principi de l’anunci, la historia té lloc la ciutat d’Accra, Ghana. Es pot observar que es una ciutat bastant humil, formada per barraques.
Les escenes tenen lloc al taller del protagonista i als exteriors d’aquest, als mateixos carrers de la ciutat. Veiem que molts d’aquests carrers estan sense asfaltar i son de sorra. També podem observar una altra toma que té lloc a la platja de la ciutat, que es transforma en escenari d’una pel·lícula provinent d’un taül-projector obra d’en Eric.
La majoria del plans son generals, ja que volen englobar tota l’escena. També hi ha parts en les quals s’utilitzen els primers plans i plans mitjans, sobretot quan s’enfoca al protagonista o es vol ressaltar alguna cosa, tal com els taüls.

En quant als colors, cap destacar que en tot l’anunci s’utilitzen uns colors molt vius, tan a les vestimentes de les persones, a la pintura de les cases de la ciutat i fins i tot als taüls. La música sembla africana i té un ritme molt alegre, al principi es poden distingir maraques, xilofons, etc. Cal destacar que la música va in crescendo, es a dir, al principi de l’anunci només s’escolta la melodia, a la meitat es comencen a escoltar veus que canten el cors i al final s’escolta la música una mica més forta, amb la incorporació de nous instruments, com trompetes i amb la veu del cantant.     

3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten


En quant als personatges, podem destacar la figura de l’Eric, que ve a ser el protagonista de la història. Transmet la figura de serun noi molt alegre, tranquil, molt treballador i amb molt de talent artístic.
La resta de personatges de l’anunci són ajudants de l’Eric, familiars del seus clients i gent del poble, fins i tot hi trobem una orquestra que toca a un funeral. Tots ells transmeten alegria i felicitat tot estar envoltat d'un ambient tan amarg com ve a ser la mort.
4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...


"Ésta es la historia de mi abuelo y sus ataúdes de fantasía. Su madre siempre soñó con volar en avión... y al final lo logró. Mi abuelo le hizo un ataúd como éste. El siempre decía que tenemos que luchar por alcanzar nuestros sueños... hasta el último día.

Después recibió más encargos. Recuerdo a un vecino que soñaba con conducir un descapotable y sentir el viento en su cara. Se lo hicimos. El artista del pueblo nos pidió un ataúd proyector para poder estrenar algún día su película. Y ese día llegó.

Hoy enterramos al tío John. Nos encargó un chili, ¿no sé por qué? La vida es extraña y maravillosa y cada uno sueña lo que le da la gana.

El ser humano es extraordinario."


El discurs verbal es desenvolupat pel mateix Eric, el protagonista d’aquesta història.
Al primer paràgraf ens explica la història de la seva feina, com va començar amb una idea que va tenir el seu avi, la idea de construir els taüls segons els somnis que tinguessin els seus propietaris. Somnis que si no s’havien pogut complir en vida, es complirien d’alguna manera simbòlica a traves del taüls, a l’hora del seu descans infinit.
Al segon paràgraf L’Eric ens vol donar un exemple d’aquesta història amb el somni que tenia u veí seu.
Al tercer paràgraf reflexiona sobre la vida, diu que és estranya i a la vegada maravellosa, eslògan de tota la saga d’anuncis de “la nova era” d’aquarius.
Penso que amb aquesta frase i els contiguts del anuncis, es vol demostrar les diferents concepcions que es tenen de la vida arreu del món. I que és igual lo diferents que siguem, L’important és que tots, com a ésser humans som únics i extraordinaris.

 5. Valoració personal de l'anunci 

Aquest anunci em va agradar molt des de la primera vegada que el vaig veure. Ja que tracta un tema tan trist i angustiós com és la mort d'una manera insòlita, es viu com una celebració, en un ambient d'alegria i optimisme. És destacable que xoca molt amb la nostra cultura occidental, en la qual el tema de la mort és concebut d'una manera més conservada i com a tema tabú.


M'agrada no tant pel que l'Eric i la seva família son capaços de fer,sinó pel missatge d'optimisme i de força que ens transmeten perquè lluitem per complir els nostres somnis, així sigui l'últim dia








No hay comentarios:

Publicar un comentario