27 nov 2009

Comunicació oral escrita i digital 27/11/09



Resum: 

Avui vam seguir les activitats de recitació  de poemes, i en acabar, vam continuar amb els Debats. El tema d’avui era: L’educació tradicional vs. L’educació actual.
El grup a favor de l’educació tradicional estava format per:
Anna Illa, Sandra Ferré, Mireia Tono, Blanca Vivet, Sónia Perez
El grup en contra era:
Helena San José, Joana Feixenet, Cristina San Salvadó, Laura Cazorla, Carlota Montaner
En aquest debat es van fer moltes comparacions entre l’educació d’abans i la d’avui dia, ens vam adonar de com tantes coses van canviar en tan poc de temps. Un dels temes tractats va ser la pèrdua d’autoritat i de respecte que han patit els professor els darrers anys.
El següent debat tractava de “L’autoritat del mestre a l’aula” i els grups estavan formats per:
A favor: Albert Guix, Cristian Cubillo, Mònica De Haro, Mònica Gutiérrez i Sara Olmo
En contra: Paula Antonell, Maria Pérez, Sara García, Laura Millán i Jo.
El meu grup defensava una autoritat de caire actual, instructiva, que no faci ús del càstig i digna d’un mestre que entengués els alumnes com a persones amigables als quals ajudar mitjançant el diàleg. En canvi, l’altre grup defensava una autoritat més dura, en la qual es veiés clarament la superioritat del mestre per sobre de l’alumne, que utilitza el càstig com a eina comú per tal d’instruir.
Reflexions:
En quant als debats, crec que els dos d’avui es van assemblar bastant en quant a la temàtica a debatre i crec que això va resultar una mica repetitiu per al públic. I també m’agradaria dir que el que defensem als debats no sempre es correspon amb l’opinió que tenim del tema fora de l’activitat. Personalment, en relació amb l’autoritat, jo crec que l’ideal seria trobar un punt medi entre ambdues vessants. Saber establir uns límits i uns estatus diferenciadors entre alumnes-professor.  

Ampliació 
Buscant informació per al debat, vaig trobar aquest article del "diario vasco" que em va semblar molt útil. Aquest parla sobre l'autoritat a l'aula, en el qual intervenen i donen opinions alguns professors.


No hay comentarios:

Publicar un comentario